vrijdag 26 april 2013

Accept everyone for who they are

“... A little word can have a big impact. The difference between all and some. ” 






Ik was vroeger heel onzeker over mezelf. Ik ben niet super lang en daar maakten zij vaak grapjes over en zo kreeg ik bijnamen zoals kleine, kabouter, peuter en noem het maar op. Ik kan best tegen een grapje, maar op een gegeven moment wil je ook gewoon dat mensen je bij jouw naam noemen i.p.v. kabouter. Ik durfde nooit wat terug te zeggen, ik was zo onzeker over mezelf dat ik zelfs niet wist hoe ik voor mezelf moest opkomen. Het is zelfs zo erg dat ik letterlijk ging opzoeken of ik via een operatie langer kon worden. Ik hoor juist blij te zijn met wat ik heb en wie ik ben, maar dat was ik niet. Ik heb het uiteindelijk leren accepteren. Dit is wie ik ben en dat moeten anderen maar accepteren.


Pesten is voor velen een gevoelig onderwerp, ook voor mij. Ik ben jarenlang gepest, zowel fysiek als mentaal. Nou wil ik geen medelijden, maar ik wil juist tegen anderen zeggen dat het erbij hoort en dat je het moet leren accepteren. Ik moet verder gaan met mijn leven en ik kan niet voor altijd blijven snikken om iets wat in het verleden is gebeurd. Ik zeg niet dat ik nu 100% voor mezelf kan opkomen, ik vecht nog elke dag  met deze onzekerheden. Voor degene die dit allemaal lezen en hetzelfde meemaken, wil ik alleen maar zeggen dat je niet moet opgeven, maar juist het tegendeel moet bewijzen, namelijk dat je wel wat waard bent en dat jij ook weleens gehoord mag worden.




Nederland is een land met veel nationaliteiten. Ik ben zelf een Aziaat en iedereen hoort trots te zijn op zijn/haar afkomst. Maar bij mij was het juist het tegenovergestelde, mensen riepen dingen zoals ´eey hanki panki´ of ´ching chang chong´. Ik vroeg me altijd af waarom ze altijd mij moesten hebben, alleen omdat ik een Aziaat ben? Zouden ze dat niet doen als ik lang en blond was? Deze vragen gingen dagelijks door mijn hoofd. Ik ging er zelfs over liegen, ik schaamde me voor wie ik ben. Het hoort toch niet zo te zijn dat een kind van 8 belachelijk wordt gemaakt vanwege haar afkomst?!

Alles wat wij meemaken moeten wij leren accepteren, maar dat wil niet zeggen dat wij het moeten tolereren.

Stay strong !

-XXX-

Shirley 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten