zondag 12 mei 2013

Try to say : `YES`

When you say ´yes´ to others, make sure you are not saying ´no ´to yourself

Zoals jullie in mijn vorige blog  (accept everyone for who they are) hebben kunnen lezen,  was ik een super onzeker meisje. Ik stond niet open voor nieuwe dingen. Ik wilde altijd in mijn veilige nest blijven zitten. Als ik het woord verandering hoorde, werd ik al bang. Ik isoleerde mezelf voor anderen, ik vertrouwde niemand en leerde geen nieuwe mensen kennen. Zelf had ik het wel door, maar ik vond het goed zo. Ik zei liever `NEE` dan `JA`. 
Ik weet zeker dat heel veel mensen hetzelfde probleem hebben en daarom wil ik jullie mijn verhaal en mijn ervaringen met jullie delen. 

De rede dat ik mezelf isoleerde van anderen had veel redenen. Het hing samen met vertrouwen en angst. Ik vond het erg moeilijk om mensen te vertrouwen, want ik had nou eenmaal niet de leukste jeugd gehad als het ging om vrienden. Ik vroeg mezelf constant af  `Zijn wij vrienden ?`, best raar als je dagelijks met elkaar omging, maar als ik mijn vrienden nodig had, dan waren ze er vaak niet voor me. Ik denk dat je zo angst opbouwt, de angst om nieuwe mensen te leren kennen en te vertrouwen. 

Probeer eens ´JA´ te zeggen

Ik was echt een bangerd voor alles, ik kan me nog herinneren dat ik het super eng vond om door de stad rond te lopen. Het was een soort van angst dat eigenlijk niet te beschrijven valt. Toen ik naar de middelbare school ging, werd ik niet meer gebracht met de auto, ik moest met het openbare vervoer naar school. Dat werd echt een drama, de nacht ervoor kon ik haast niet slapen. Ik moest er niet aan denken om met zoveel onbekende gezichten te zitten. Langzamerhand begon ik mezelf meer open te stellen, ik vond het eigenlijk best leuk om in de tram te zitten. Elke dag maak je iets anders mee, elke dag andere gezichten. 


Doordat ik zo bang was om nieuwe mensen te leren kennen, sloot ik mezelf vaak op in mijn kamer met mijn laptop op mijn schoot. Ik bracht most of the time door op youtube, ik keek dan naar covers van mensen. Zo werd ik ook geïnspireerd om gitaar te gaan spelen. Toen ik het mijn ouders vertelde dat ik een gitaar wilde, waren ze echt verbaasd, maar uiteindelijk heb ik hem wel gekregen. Ik durfde niet naar gitaarles te gaan, dus heb ik het mezelf geleerd via het internet. Nu heb ik eigenlijk wel spijt dat ik destijds niet naar gitaarles ben gegaan. Ik heb mijn angst de baas over mij laten spelen en dat laat me niet nog een keer gebeuren. 



Ik doe dit jaar 4 havo opnieuw, het ging vorig jaar ook niet echt super, ik merkte dat ik mezelf niet was. Gelukkig sta ik er dit jaar veel beter voor :) Niemand wilt blijven zitten, maar toch zie ik een voordeel ervan. Ik was altijd bang geweest om te falen, ik ben echt iemand die altijd meer dan 100% zijn best doet. Als ik iets doe, dan wil ik het goed doen. Het is helemaal niet erg om te falen, je moet het gewoon zien als een tweede kans. Er zijn een paar mensen die nu bij mij in de klas zitten en die hetzelfde probleem hebben. Ik wil  tegen deze mensen zeggen, dat het niet erg is om een jaartje opnieuw te doen. Je hebt je best gedaan en meer dan dat kun je niet doen :) 


Doordat ik ben blijven zitten, realiseer ik me dat het niet het einde van de wereld is. Er zijn dingen die vele malen erger zijn dan een jaartje opnieuw doen, zolang je maar niet opgeeft en dromen blijft waarmaken zit je op het goede pad. Ik durf nu meer ´JA´  te zeggen en ik durf me nu meer te laten zien wie de echte Shirley is.  Niemand is perfect, iedereen heeft zo zijn plus- en minpunten. 

Probeer eens ´JA´ te zeggen voor de dingen die je normaal niet zo snel doet. Probeer soms even niet de verstandige te zijn. Blijf niet binnen de lijntjes kleuren, maar probeer eens buiten de lijntjes te kleuren je zult zien dat er nog heel veel leuke dingen zijn die op jou wachten en dat kan niet als je constant ´NEE´ zegt. 

Ik challenge jullie allemaal om ´YES´ te zeggen en dingen te doen, die je normaal niet zo snel doet (nou bedoel ik niet de bad things waardoor je in trouble komt, maar things waar je bang voor bent). 

XXX

Als je praatje wilt houden met mij kan dat altijd of als je ergens mee zit en het erover wilt hebben. 

Instagram& Twitter : shirll18

Listen to this amazing song by Snow Patrol 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten