dinsdag 4 juni 2013

A crew is more than just dancers, it´s a family (X-Force) verhaal van een danser

School of Carrière ??!!
Je zit in een super leuke crew, maar er komt eens een moment in het leven dat je keuzes moet maken. Met keuzes bedoel ik: kiezen tussen jouw hobby en je carrière. Wat moet je nou doen?! Ik heb gelukkig nooit hoeven kiezen tussen mijn hobby en carrière  maar ik ken namelijk wel iemand die dat wél moest doen. Zij is een member van X-Force genaamd : Lois van Werkum, ze danste bij de Flexx_n Dance Academy. 

X-force - dance memories (WOD,UDO, EDN)

Ik heb een paar dagen geleden een filmpje gemaakt voor X-Force, de momenten waarop zij schitteren op het podium. Ik heb dat op Twitter gezet en even later kreeg ik een bericht van Lois. Zij zei: ´Super lief, waardeer het echt ! ´ Toen ik dat filmpje maakte had ik er geen achterliggende reden bij, ik had er gewoon zin in :P. Toen ik te horen kreeg dat zij door omstandigheden niet meer bij X-Force kon dansen, wist ik dat dat filmpje veel voor haar betekende. Het gevoel dat je iemand blij kunt maken, doet mij heel goed. Al was er maar één persoon die hem keek.Voor mij was het gewoon leuk om te doen, maar voor haar heeft het een emotionele waarde. Als je in een groep zit, raak je op een gegeven moment gehecht aan elkaar.  Je ziet elkaar zo vaak door trainingen en na trainingen, het is een soort familie geworden. 

En als je dan moet kiezen tussen school en je hobby, dat  is een keuze die je liever niet wilt maken. Meesten zullen zeggen : ´Dat is makkelijke joh, gewoon kiezen voor school dan weet je zeker dat je een goeie toekomst hebt. ´ Ik ken wel mensen die dansen en voor hun is dansen echt meer dan een hobby. Ze hebben mij ooit verteld dat dans een soort uitlaatklep is voor hun, dat ze zo hun emoties kunnen uiten. Verder is dat ook een mooie ervaring die je op doet, zij doen vaak mee met wedstrijden, komen bekende dansers tegen. 

Nou is het wel jammer, dat Lois haar ex-crew minder vaak ziet. Maar dit is hoe het soms gaat in het leven. 
Hoop dat ze ooit weer terug kan bij X-Force, de plek waar zij thuis hoort :) 

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten