maandag 24 juni 2013

Spijt ! Carry Slee film


Afgelopen zondag ben ik naar de film Spijt geweest. Het boek Spijt van Carry Slee is verfilmd. Ik wilde graag mijn mening met jullie delen over de film. Veel van jullie hebben het boek vast gelezen, misschien ook niet. Waar het verhaal vooral om gaat is het onderwerp ´pesten´. Ik neem dit onderwerp heel serieus, want het is niet iets waar je mij grapjes hoort over maken. Een boek lezen is voor sommigen hetzelfde als de film . Toch vind ik de film veel beter dan het boek, want zo krijg je een beter beeld ervan hoe erg het eigenlijk allemaal is, de emoties van Jochem.

Deze film moet elke school aan hun leerlingen laten zien, aangezien pesten nooit helemaal zal verdwijnen. Je leert wat de gevolgen zijn van pesten. Ik heb letterlijk 3 keer gehuild, toen ik de film aan het kijken was. Hoe kunnen sommigen mensen toch zo gemeen zijn. Het kan misschien wel zo zijn dat jouw huissituatie niet echt goed is, maar dat is geen reden om iemands leven af te pakken.

Als er in jouw klas iemand is die wordt gepest, moet je elkaar helpen en voor hem/haar opkomen. Doe een keer je mond open, je kan daar een leven mee redden.

Deze film heeft mij echt geraakt, of het nou mentaal of fysiek pesten is, dat maakt niet uit. Je doet iemand pijn en dan moet je weten dat je moet stoppen ! Je kunt met geld geen leven terug kopen, je kunt met geld geen de pijn van anderen afnemen. Denk dus heel goed na, voordat je iets zegt!

Wat ik vaak merk is dat docenten het niet door hebben dat leerlingen gepest worden. Nou zijn de pesters ook wel zo slim om het niet voor de neus van een docent te doen. Maar deze film laat toch zien, dat leraren meer over het onderwerp ´Pesten` moeten praten. Je kunt het beter voorkomen, dan later SPIJT krijgen, van iets wat je had kunnen redden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten