maandag 3 juni 2013

Keep calm cuz school´s almost out !!!

Nog heel even maar !

Nog even doorzetten jongens! School is bijna voorbij en dan kunnen wij eindelijk geniet van onze zomervakantie :) Nog even doorbijten met de komende proefwerken of PTA´s. Ik kan niet wachten tot het vakantie is, om eerlijk te zijn ben ik nu al aan het aftellen. Ik verheug me er zo op om lekker uit te slapen, heel de dag met vrienden chillen. Doordat de vakantie zo dichtbij is, is onze motivatie voor school een beetje weggezakt, dat is begrijpelijk. Alleen zien de docenten het anders, wij krijgen nog superveel toetsen de komende weken, dat is niet echt chill. Terwijl anderen lekker in de zon zitten, moeten wij binnen zitten en leren, omdat docenten geen rekening houden met ons. Ach ja zeuren heeft geen zin, het leven gaat gewoon door. Ik ben zelf ook nog een scholier en weet dus precies hoe jullie je voelen. 


Maar laat school, de pret niet bederven. Zie het positief, nog 4 weken hard knokken en dan ben je van al je huiswerk en leraren af. Probeer er meer van te genieten en niet steeds eraan te denken, dat kan helpen voor sommigen. Maar voor sommigen is dat juist een motivatie om harder te werken, dat is bij mij het geval. Steeds als ik geen zin heb in school of in huiswerk, dan zeg ik tegen mezelf ´Kom op, nog 4 weken hou het vol !´. 
Best raar, maar iedereen zit anders in elkaar. 


Een paar tips om de laatste weken te overleven :) 
  • Probeer alles goed te plannen, zodat je niet alles op de laatste moment moet doen. Zo houd je tijd over om alsnog leven dingen te gaan doen met je vrienden en lekker genieten van het weer (als het mooi weer is dan, je weet het maar nooit met Nederland) 
  • Zit je nog met superveel toetsen ? No problem, begin nu met leren en neem steeds na een uurtje 10 minuten pauze. Mijn economie leraar mij vertelde mij dat  je na elke paragraaf, 30 seconden moet rusten, dus even 30 seconden lopen ( doe maar liever dansen voor mij) of je ogen dichtdoen. Zo sla je de theorie op in de hersendelen voor lange termijnen. Klinkt raar, maar wij hebben het zelf ook gedaan en proberen kan geen kwaad.
  • Als je gaat leren, zet je sociale media even uit. Even geen Whatsapp, Facebook, Twitter etc. Anders raak je te afgeleid en voor je het weet zit je niet boven op je boeken, maar zit je te tweeten dat het zo moeilijk is. 
  • Eet/ drink goed. Zo heb je meer energie tijdens het leren en neem je alles ook beter op. Ga desnoods even buiten wandelen, dat is gezond  lekker een fris neus halen en even niet aan school denken. Ook is het belangrijk dat je goed uitgerust bent. Ga niet te laat naar bed (wat ik dus doe), want de volgende dag ben je super suf en heb je slechte concentratie. 

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben en nu hopen, dat de vakantie zo komt aanvliegen :) 
En als jullie nog leuke tips hebben, dan hoor ik dat graag. 
Voor de mensen die nu al vakantie hebben, een hele fijne vakantie !!!

XXX





Geen opmerkingen:

Een reactie posten